FAQ!

Vi har samlet de spørgsmål som vi har fået fra jer her. Mangler du svar på noget, er du altid velkommen til at ringe på 51945177 eller skrive på kontakt@rallysupport.dk

Hvilke dæk skal jeg køre med?.
At vælge dæk er nærmest en religion. Vi har prøvet at køre med lidt af hvert og konklusionen er, at eventyret og oplevelserne ude i verden ikke afhænger af hvilke dækmærke du kører på. Vi kører selv altid på knopdæk, men mange grusveje i Sverige, kan nemt køres på gadedæk. 
Dæk med et mellemstort mønster fungere godt på forskellige overflader. De giver tilstrækkeligt greb på grusveje og stier uden at ofre for meget rullemodstand på asfalt. Det er dæk som ofte betegnes 50/50.
Vores ruter er meget forskellige, og vejr afhængigt. Har det regnet er græs virkelig glat at køre på med gadedæk. Er det tørt så kan det meste køres. Vi anbefaler at du har middeldæk eller knopdæk på, det giver den bedste oplevelse, og du får mest muligt ud af vores spor. 

Hvilke papir skal jeg have med!
Det kan variere fra land til land. Personligt har jeg altid kørekort, registreringsattest og forsikringsbevis med. Dorsikringsbeviset er også kendt som: Grønt kort – bevis på din ansvarsforsikring uden for EU! Det grønne kort er et bevis på, at du har en ansvarsforsikring på din MC, når du kører uden for Europa. Det er ikke nødvendigt at medbringe det grønne kort inden for EU's grænser samt i Norge, Island, Schweiz, Andorra og Serbien.
Inden afgang på turen sender vi en ICE formular du skal udfylde. I tilfælde af ulykke vil vi bede dig om at angive dine kontakter. Skal udfyldes og sendes til os, eller printes og afleveres sammen med din motorcykel. På sverigesturene er det ikke nødvendigt.
Når vi fragter din motorcykel, udfylder du et overdragelsesdokument, hvor der står du har overdraget din motorcykel i Rallysupports varetægt. Den kan være nødvendig for os at vise ved grænsepassage. Skal udfyldes og sendes til os, eller printes og afleveres sammen med din motorcykel.
Vi har selve dokumentet som du bare skal udfylde.

Men det vil fremgå af Roadbook’en, hvilke papirer der er nødvendig for den tur du har meldt dig til. Island og Marokko kræver det at vi laver et ATA Carnet. 

Jeg har kun en lille tank, er det noget problem?
Ruterne er altid planlagt så vi kommer forbi eller i nærheden af tankstationer, men sørg for at være fuldt tanket når du kommer til lejren om aftenen, det vil guiden også sørge for. Er der ikke tankstationer, vil servicebilen have mulighed for at hente benzin i jerrycans.

Hvad sker der med min tur, hvis jeg bliver syg?
Vi forbeholder os ret til kun at afvikle turen ved minimum 12 deltagere. Det har dog ikke været nødvendig endnu????
Hvis vi aflyser grundet Corona eller andet er der fuld retur af penge. 
Hvis du selv aflyser pga. af sygdom eller lign. er der ikke tilbagebetaling. Du er velkommen til at sælge din plads til en anden.

Hvad sker der hvis min motorcykel går i stykker?
Hvis du kører i stykker, kan vi hente din mc og fragte den tilbage til hotellet/gården. I hjælpes selvfølgelig ad i grupperne, men i sidste ende er det dit eget ansvar og for egen regning at få bugseret din mc ud. Det er ikke alle steder, vi kan komme ind med en alm. kassevogn.
Indtil nu er det lykkes at løse problemerne, enten ved du lejer en af vores leje motorcykler eller bliver fragtet til en lokal mekanikere. Langt de fleste gange løser vi problemerne internt.
Det er praktisk at have lidt værktøj, strips, gaffatape, grej til punktering osv. med på din mc. Tjek vores pakkeliste.